Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

14:58, 4. 12. 2019.

| BalkanPres

Savet za štampu osudio niški portal blizak vlasti koji je prepisao tekst od “Južnih vesti”

Autor:S. M, G. B.Izvor:Južne vesti
južne vesti
Savet za štampu presudio u korist "Južnih vesti"; printskrin

Zato što je Gradski portal 018 u rubrici “Što da ne kažem?” prepisao deo teksta "Južnih vesti" o tome kako je načelnik Gradske uprave Niš izbio telefon iz ruku jednog opozicionog odbornika, bez navođenja autora, Savet za štampu je ocenio da je ovaj medij prekršio Kodeks novinara. Vlasnik ovog portala i funkcioner SNS-a Nikola Panić odbija da odluku objavi, jer kaže da ne priznaje Savet. Takođe, ne želi da objavi identitet autora plagijata.

“Što da ne kažem” - naziv je rubrike na Gradskom portalu 018 gde u formi komentara neimenovani autor objavljuje tekstove o aktuelnim dešavanjima u Srbiji, često kroz relativizaciju događaja i političkih pojava i uz navijanje za aktuelnu vlast. Tekstovi često počinju “citatima” iz drugih medija, koje autor ne potpisuje.

Takav je bio slučaj i sa komentarom objavljenim krajem oktobra, gde je doslovce, sa svim znacima interpunkcije sa Južnih vesti prepisan tekst o tome kako je prvi čovek GU Niš Ljubiša Janić izbio telefon iz ruku odbornika Niške inicijative Srđana Nonića. Umesto Južnih vesti, autor je naznačio “pojedine medije”.

Zato su se Južne vesti žalile Savetu za štampu, koji je na otvorenoj i pomalo burnoj sednici, doneo odluku da je Gradski portal 018 prekršio Kodeks novinara jer nije poštovao autorska prava.

Vlasnik Gradskog portala 018 Panić kaže da mu je žao, ali da ne može da objavi odluku Saveta, jer Savet ne priznaje.

Stvarno izvinite, ali ne možemo to da objavimo, jer ako objavimo ispašće da priznajemo Savet za štampu, a mi ga ne priznajemo - podvlači Panić.


Autor teksta krije identitet

nikola panić Panić krije identitet autora, ne priznaje Savet za štampu i obećava da se krađa neće ponoviti; foto: N. P.Ženska osoba, sa stažom dužim od 25 godina u novinarstvu i imenom Milena, Panićev je opis autora rubrike “Što da ne kažem?”. Ako onaj ko piše stoji iza svojih stavova, zašto se krije, pitanje je na koje Panić nije dao odgovor novinarima Južnih vesti.

To je anonimni kolumnista. Takav imamo dogovor (da se ne objavljuje ime) sa tom osobom, na njen zahtev - rekao je Panić.

Inače, ovoj, po opisu Panića dugogodišnjoj novinarki, nije prvi put da u svojim kolumnama doslovce preuzme tekst Južnih vesti, bez navođenja autora i linka, koji su predviđeni uslovima o korišćenju i objavljeni na portalu.


Ljilja Smajlović: Da se uspostavi standard oko potpisivanja medija

Za većinu članova Saveta za štampu, stvar je bila jasna - tekst je prepisan, a Kodeks prekršen.

Zorica Višnjić, urednica Lozničkih novosti, jedna od 8 članova koji su glasali u koristi Južnih vesti, kaže da je Kodeks prekšen jer je tekst "prepisan od reči do reči", pa čak i znakovi interpunkcije.

Da nije bilo njihove vesti (Južnih vesti) ovi ne bi imali tekst - istakla je ona.

Iako je glasala protiv toga da je Gradski portal 018 prekršio Kodeks, dugogodišnja novinarka Ljiljana Smajlović rekla je da je za to da se uspostavi standard oko potpisivanja medija koji prvi prenese neku informaciju. Za sada je, kaže, sve to na nivou "dobre novinarske prakse".

Mislim da to nikada nismo proglasili prekršajem Kodeksa, ali treba reći da je dobra novinarska praksa da se kaže first reported by, ali toga nema u našem Kodeksu, to je nešto što je postala dobra novinarska praksa na Zapadu - navodi Smajlovićeva.

Dodaje i da bi volela da to postane standar.

Inače, sednica Saveta za štampu na kojoj se odlučivalo po ovom pitanju, bila je javna, a od 11 članova, 8 je glasalo u korist Južnih vesti, dva protiv, dok je jedna članica bila uzdržana.

Podeli sa prijateljima
Povezane teme:
Komentari
Poslednji komentari
  • Pozdrav sa CK

    17:15 // 4. 12. 2019.

    Paniću, i mi kopiramo tekstove, ali nas ne otkrivaju ovi sa JV.

  • catch me

    16:12 // 4. 12. 2019.

    ta koja piše za Bum018 Milena je ista Milena koja vodi onu najblaže rečeno čudnu emisiju "milenino Ćoše" kod medijskog magnata... da se zna.

  • ja

    15:52 // 4. 12. 2019.

    Napre DNO

Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.