Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

10:52, 7. 12. 2012.

Nova crkva u Panteleju?

otac-zika.jpg Otac Žika, foto: infobiro.tv

U narednoj godini trebalo bi da otpočne gradnja nove crkve u Studeničkoj ulici, u naselju Pantelej, kaže otac Žika, starešina Pantelejske crkve.

Povratak na vest
Pošalji komentar
Poslednji komentari:
  • Miša

    11:16 // 7. 12. 2012.

    Ja se nadam jednoj novnoj sinagogi ili džamiji, čisto za promenu, jer nas više ugušiše crkvama!

    • Владимир

      12:23 // 7. 12. 2012.

      Да ли неко може да прокоментарише нешто у вези оваквих вести, а да то не буде негативно, иронично, цинично или саркастично?

    • necu islamizaciju!

      12:32 // 7. 12. 2012.

      U gradu koji je zatrovan šundom i kičom (muzika, kultura, oblačenje, p i razmišljanje)i prihvatanjem svega lošeg i pogubnog za opstnak srpstva, crkva je jedini borac za očuvanje tradicionalnih vrednosti.Bolje da crkva vaspitava malobrojnu decu nego sekte.Nemam ništa proiv Mišinog opredeljenja i poštujem njegovu veroispovest, ali logično je da na srpskoj zemlji ima mnogo više pravoslvnih duhovnih hramova.A zna se gde ih uništavaju i skrnave: šiptari i njima slični, s namerom da se zatre srpstvo.To ne smemo dozvoliti jer su to hramovi duhovnosti.Komentar je toliko g sirov, da mislim da je plod nepromišljenosti ili neukosti.Glasam za crkve, škole , ambulante, muzeje...

    • Miša

      14:16 // 7. 12. 2012.

      Ja sam formalno pravoslavac, ali stvarno nisam nešto pobožan.

      Ja IMAM PROBLEM - NE ŽELIM da država finansira izgradnju crkava novcem poreskih obveznika! Srbija je SEKULARNA država, što znači da njom ne upravlja bilo kakva crkva, već isključivo vlast izabrana na izborima! I samim tim što je sekularna, NE MOŽE i ne sme da bude naklonjena bilo kojoj verskoj grupi! To jednostavno nije fer. I zato kažem - ako gradite crkve, onda bar ispoštujte i druge verske grupe.

      I na kraju krajeva, slažem se sa mišljenjem mnogih je mnogo bolje da taj novac ode u sređivanje bolnica, javnih površina, parkova, nego u nove crkve kojih i ovako ima previše u gradu.

    • Svedok

      14:25 // 7. 12. 2012.

      idi u Svedsku ili Svajcarsku , tamo ih ima dosta.

    • jasmina

      17:02 // 7. 12. 2012.

      Tu fali skola i obdaniste. Znate li koliko je daleko najblize obdaniste, a da ne pricam za neki parkic. Nadam se samo da ce biti neki park oko crkve da moze deca da se igraju

  • dragan gojkovic

    11:49 // 7. 12. 2012.

    U onolkom naselju nema nista sem zgrada. Nema ni pijace ni obdaniste ni skole! A zato ce da se napravi crkva, jer je najdalja crkva isuvise daleko! Pa ima li bre ovde neko sto ide u skolu ili obdaniste il ste svi vernici pa ne mozete da stanete u "onolicku" crkvu???

  • Nemanja

    12:08 // 7. 12. 2012.

    Zasto ne sagradite skolu? Dom zdravlja? Obdaniste?

    Kao da crkava nema dovoljno??

    Dalje, zasto se gradnja crkava finansira iz budzeta opstine i grada? Da li su popovi toliko osiromasili? Ne placaju poreze, ne placaju zdravstveno osiguranje, penzije dobijaju iz republickog budzeta i ako u taj budzet ne uplacuju ni dinara...

    A ta crkva je izvor svog zla koje je ovu zemlju u poslednjih 20 godina zadesilo... Od popova koji su se slikali sa kalasnjikovima do onih koji su blagosiljali tenkove...

    • Zamalo pa skoro!

      16:32 // 7. 12. 2012.

      Ne u poslednjih 20 nego u poslednjih 1000 godina, srpska pravoslavna crkva sistematski unistava srpski narod u Srbiji i regionu!Za razliku od devize:"Dokazi i pokazi koliki si pravoslavac, pa dodji kod nas!!!" rimokatolicka crkva ima malo drugaciju:"Samo se ti nama prikloni,sve cemo da te naucimo,nema veze da li si pravoslavac,hindus,budista,protestant,islamista..."

  • Branislav Petrović

    12:22 // 7. 12. 2012.

    Od drugog rata pa do kraja 20 veka nije sagradjena ni jedna crkva u gradu.Crkva sv.cara Konstantina još uvek je u izgradnji a mala crkva sv.Luke je završena.Poštujem crkvu i Pravoslavnu veru i ne smetaju mi novi hramovi ma gde se nalazili.

  • Haruki

    12:23 // 7. 12. 2012.

    Zašto crkva, pa već postoji crkva? Zašto ne neki novi vrtić, ambulanta ili tome slično?

  • milan mitevski

    12:40 // 7. 12. 2012.

    Narod gladuje,ulice nam havarisane,jad i beda....ali zato nice crkva za crkvom u gradu....strasno!!!

  • theLab

    12:50 // 7. 12. 2012.

    ma savrseno! bas to nam treba! jos jedna crkvetina na 100 metara udaljenosti. a kada vlasti planiraju da naprave obdaniste i skolu i mini dom zdravlja? ili to nije bitno? bruka i sramota! zeludac mi proradi kad vidim ove popove na medijima. licimeri...

    • petros

      18:53 // 7. 12. 2012.

      Treba da je sramota sve sto imaju komentare protiv crkve i pravoslavnih hramova,a sami su pravoslavci. Ako sebe ne postujemo,sto bi nas siptari,amerikanci i ostala svetska bagra postovala?!Koja obdanista hocete,kad necete vise od jednog deteta(kad bi moglo i pola)da radjate.Pravoslavnih hramova nikada dosta...,u malom selu u Metohiji,Velika Hoča,ima 11 crkava.one su razlog sto se iz sela narod nije raselio.. Sramota Srbi! BOg sve vidi,i sudice svakom po zasluzi!

  • pravoslavac

    13:02 // 7. 12. 2012.

    Nadam se da ce projekat uspeti, potrecno je vratiti veru medju ljude, kolko vidim jedino nas to spaja

  • Sragan

    13:21 // 7. 12. 2012.

    Pocnite vec jednom da u tom istom Panteleju gradite neku fabriku i otvarate radna mesta, a ne samo uzimati od gradjana.

    • ne moze

      15:37 // 7. 12. 2012.

      zasto bi otvarali fabriku u ekolosko cistoj zoni pored toliko zona u gradu...
      biyno da je u nisu a ne u kom naselju...
      idite da zivite u novo selo ili kicevo pa cete shvatiti sto ljudi beze odatle u pantelej

  • Nislija

    13:34 // 7. 12. 2012.

    Napunite prvo crkve svake nedelje na liturgiji pa kada ne bude mesta u postojecim onda pravite druge.

    • rtop

      01:58 // 8. 12. 2012.

      Tacno!
      Bolje ulagati u ljude, u njihovo obrazovanje od obdanista, skola, kulturnih i sportskih centara.
      Samo sto je taj gradnjevinski posao daleko laksi, od slozenog izgradjivanja drustvene zajednice.

  • nemanjic

    14:37 // 7. 12. 2012.

    unistise prelepo dvoriste pantelejske crkve.sada ce ga poplocati najjeftinijim betonskim plocama.ima narod leti da izgori kada se beton usija.nekada su se tu ljudi odmarali,osecali su neki mir u samom gradu,sada ce i automobile tu najverovatnije pojedini voziti.ko im je dozvolio da onako lepo dvoriste osakate ? neko ce da se lepo omasti zbog postavljanja betonskih ploca.ima pojedinci da napune dzepove zarad rugla,kica u nasem gradu...kuda ide ovaj svet ???
    p.s jos uvek ne mogu da verujem da su unistili prelepo dvoriste pantelejske crkve.od parka su napravili trg !?

    • komsija

      15:32 // 7. 12. 2012.

      Park mora da se sredi, ako si arhitekta, onda zasuci rukave i daj bolji predlog...

  • mladen petrović-kića

    17:00 // 7. 12. 2012.

    Jel,palo nekom na pamet da tu izgradi vrtić,školu ili ambulantu što je stvarno potrebno,a ne još jednu crkvu.Crkvi nisu potrebne nove zgrade,nego pročišćenje,da se ogradi od Pahomija ,Kačavende i sličnih,tj da odvoji žito od kukolja kako i propovedaju,i da se vrate na zavet skromnosti na koji su se obavezali i dele sudbinu svog naroda,a znamo kako živi narod.Ovako mogu da pomislim da nova crkva znači i novi tender,gde će pop Žile(sklon biznisu) i ekipa da se ugrade pošto mi naša crkva zbog ponašanja sveštenstva sve više liči na profitnu a ne duhovnu instituciju

  • nemanjic

    17:26 // 7. 12. 2012.

    @komsija
    ah,da zaboravio sam izvini! ti mora da si onaj od onih urbanih,gradskih likova...hoces i neki kafic da izgrade,da bude kao park na bulevaru !? pantelejska crkva je sveto mesto koje bi svuda u svetu ostalo netaknuto,zasticeno,cisto...ok,i ja sam za jedan veliki i moderan park u panteleju,ali ne da bude u dvoristu crkve.jesi li sada nesto razumeo urbani novonaseljeni(ko bi ga znao odakle)skorasnji komsijo.lepo si to srocio komsija,kao da si znao da ja zivim u durlanu...
    p.s aparat za kokice neces videti tu,ako si zeljan brzo hitaj u cair tamo ima...eee,moj novonaseljeni(ko bi ga znao odakle) komsija.hehe,dobro si me nasmejao:)))

  • Pera

    18:05 // 7. 12. 2012.

    I ne samo tu, vec crkve fale jos i u:

    - Cairu, umesto pionirskog doma
    - Tvrdjavi, na mestu planinarskog drustva,
    - Jedna kod Cele Kule, da se vidi sa puta,
    - Jedna blize centru, jer je ova u Tvrdjavi daleko, pozeljno bi bilo umesto stranog MacDonalds-a, ne mora da ima bastu. Ako ne tu onda odmah do dzamije, ali da bude ogromna i da se minareti uopste ne vide.
    - jedna kod Ureda,
    - jedna blize Bubnju, mozda umesto skole Svetozar Markovic,
    - i na kraju da se prosiri Saborna crkva tako sto bi se uzelo fudbalsko igraliste skole Ucitelj Tasa. Djaci ionako u blizini imaju Cair pa neka se tu igraju (u onom delu koji ne pripada onoj crki u tacki 1).

  • Slavica

    22:14 // 7. 12. 2012.

    Crkva se brine za 'njene' vernike samo toliko dok donose vernici pare. Jel palo nekom vlediki na pamet da izgrade u svakoj opstini po jedan STARACKI DOM za one koji su se celog zivota u njihovj crkvi molili bogu i punili kasice crkve??? Stari, nemocni, bolesni i pogotovo siromasni u starosti ne trebaju izgleda nikome!!! Gde je tu ljubav i odgovornost crkve prema onima koji su zadnja karika u lancu??? Makar i u starosti trebalo bi biti moguce da covek zivi dostojanstveno! Ovo je parola ''prvo je bog sebi stvorio bradu'', i to sve na racun poreskih obveznika.. Crkva je danas biznis i nista drugo, ja sam pravoslavka i verujem u boga ali ne u crkvu koja 'muze' ovaj narod i drzavu od kolevke pa do groba !!!

    • Emilija Petrovic

      10:13 // 8. 12. 2012.

      Postovana Slavice,
      kao pravoslavka i vernica, za pocetak napisite rec Bog,onako kako treba, velikim slovom.Pobozni ljudi se raduju novim domovima Bozjim,znajuci da tamo gde ih ima , manje je nasilja, veca je ljubav i uteha prisutna .Dakle, ne moze nasa crkva da preuzme funkciju drzave ,pa da gradi domove za stare,ali moze da se moli za one kojima je neophodna milost i pomoc Bozja.Manje ateizma i vise ljubavi prema svojoj Majci crkvi bi vam pomoglo u svakodnevnom dozivljaju zivota.

  • Djordje

    00:29 // 8. 12. 2012.

    E moji,moji...da li ste culi da je crkva sagradila; obdanise,skolu,narodnu kujni ili renovirala u tim objekima ;kupatilo,toalet,WC,kujnu????Ne????Necete ni cuti!!!Tuzno,tuzno...

  • Znatiželjni iz Mavrovske

    01:25 // 8. 12. 2012.

    Da li je bivši predsednik Sima iz Matejevca doprineo da otac Mića iz Ljuptena ode, a dodje otac Žika iz Vitoševca ?

  • Stojanovic Milovan

    10:28 // 8. 12. 2012.

    Slavice vecu glupost odavno nisam cuo.Kakve veze ima crkva sa starackim domovima, to je obaveza grada Nisa, a ne crkve osim toga prestanite sa lupetanjem kako crkva otima ljudima pare niko te na silu ne tera da ides u crkvu, a i ako odes das onoliko novca koliko si u mogucnosti.

    • Mladen Jovanovic

      18:42 // 9. 12. 2012.

      Svi znamo da to nije tacno. Postoji tarifa za sve. Kao u Novom Zavetu ispred Hrama u Jerisalimu, zar ne?

      - Kolika je cena?
      - Pa, obicaj je toliko, a vi dajte koliko mozete.

      Crkva jeste bitan deo drustva. Ali, njena uloga se mora preispitivati jer, makar u Pravoslavlju, ona nije bezgresna. Sa druge strane, SPC takodje nije ni izvor svog zla u Srbiji.

      Pravi dijalog o ulozi crkve u Srbiji tek treba da pocne. Naravno, niko nije spreman za to. Voleo bih da se varam.

  • Milovan Stojanovic

    11:26 // 8. 12. 2012.

    Citam sve ove komentare pa ne mogu da verujem koliko su Turci ostavili traga

  • Бобан

    15:26 // 8. 12. 2012.

    Нису проблем богомоље већ људи који се данас крију под црквеном одором.Сама православна црква се отуђила од свог народа.Питам вас духовни оци колико кошта да дух свети падне на новорођенче, да га уведете у веру, да му спасете душу? Па је ли и Исус платио тај свети чин док су га крштавали у реку Јордан? Колико кошта сахрана, да унесрећену породицу још ојадите?Замислите сахрану где родитељу своје дете полажу у земљу,недао Бог никоме, и још свештеника како наплаћује и ставља паре у џеп?Због чега? Новог џипа или мерцедеса можда.Црквени оци угледајте се на патријарха Павла време је док се народ скроз не одметне од вас.Умереност је врлина а грамзивост и похлепа е то је добар део вас попова и владика.

  • Srbenda

    22:29 // 8. 12. 2012.

    Religija - opijum za narod!

  • pantelejac

    12:38 // 9. 12. 2012.

    E kad je veliki vernik Mile Ilic to rekao to ce da bude sigurno. Mozda ce predsednik skupstine opstine Pantelej Bata da bude ktitor kada po presudi pohara kasu opstine. E ako i bude tako to ce biti cudo Bozije...

  • DANIJELA

    17:10 // 9. 12. 2012.

    @Znatiželjni iz Mavrovske
    Genijalno - shvatila sam Vašu poruku:
    " NIŠ SU OKUPIRALI SELJACI " !

  • Mladen Jovanovic

    18:36 // 9. 12. 2012.

    Vec postojece crkve u Nisu su PRAZNE a mi cemo placati novu crkvu!!! Sledeca crkva treba da se gradi u Nisu tek kada postojece budu pretrpane vernicima. Ovako... Ne zaboravite, crkvu ne treba samo sagraditi, i odrzavanje kosta puno novaca.

    Objekti se grade prema potrebi gradjana. Ako se politicari nadaju da ovim crkvama mogu kupiti svoju savest, napravili su bitnu gresku. Ne prave oni crkve od svojih licnih para, vec od mojih. Ne znam, ali mislim da se to ne racuna :)

    • Љуба Костић

      10:21 // 10. 12. 2012.

      Када би мало чешће, заправо редовније, долазили у Цркву, видели би сте да храмови и нису баш тако ПРАЗНИ као што мислите или замишљате. У једном ипак имате право - Срби су, нажалост, нецрквен народ. И тиме се само непаметни поносе.

    • Marko

      00:56 // 14. 12. 2012.

      То, што су цркве празне, нема везе са смислом постојања самих богомоља. Живим у Дурлану, и драго је због ове одлуке. Овај део града је дуго без цркве: пантелејска, врежинска, као и црква у парку св.Саве далеко су и природно је да једно велико насеље има храм. Штавише, код окретнице у Сомборској улици изграђен је читав стамбени блок,и тек ће да се гради на том потезу, тако да је одлука о новој цркви разумна и одговара урбаној слици.

  • Jasna

    03:44 // 12. 12. 2012.

    Slazem se sa komentarom Milana Stojanovica donekle, da, Turci su ostavili trag,ali i komunizam, nazalost... Nema zemlje u svetu koja ima takve bezboznike kao mi! Pa ovo je strasno!Da li ste nekada culi da katolici ili islamisti pljuju po svojim bogomoljama,odakle ljudi tolika mrznja medju nama, odakle takav poriv? Zamislite Rim bez Vatikana, Istanbul bez Plave dzamije... Da li i njihovi ljudi pljuju po svojoj veri pod izgovorom: glad, nezaposlenost, male plate. Zbog tog i takvog razjedinjenja smo tu gde smo sada. I kako uopste urednik dozvoljava "uvredljive komentare, nepristojan recnik, govor mrznje" kako je inace navedeno u napomeni? Ili to samo vazi ukoliko je upuceno urednistvu i uredniku? A to da iznesena misljenja ne odrazavaju stavove redakcije- zvuci naivno. Dopustanjem ovakvih blacenja i ruznih reci upravo pokazujete kakav stav imate po tom pitanju.

comments_report_caption
comments_report_notice
Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.

KOMENTAR DANA

Obično se policija ne meša u svoj posao. Kako se ovo desilo?

Žika čitalac

Tekst: Vozio u Nišu 103 kilometara na sat gde je dozvoljeno 60, i to pod dejstvom alkohola i kokaina

Pronađite nas na: