Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

10:12, 6. 9. 2012.

Rezervisti dobili slučaj u Strazburu

ratni rezervisti

Prema odluci Suda u Strazburu, Srbija je u obevezi da ratnim rezervistima iz Niša isplati zaostale dnevnice za učešće u ratu 1999. godine.

Povratak na vest
Pošalji komentar
Poslednji komentari:
  • Jelica

    12:10 // 6. 9. 2012.

    Konačno...mislim da će mnogi biti prezadovoljni što su konačno izvojevali bitku i isterali pravdu na videlo

  • Nikola

    12:15 // 6. 9. 2012.

    Tužno je da je država dovela ljude do toga da moraju da traže dnevnice za odbranu otadžbine, a još tužnije što ih 13 godina maltretira za nešto što sigurno mora da uradi.

  • sonex

    12:27 // 6. 9. 2012.

    Bravo .Najuad ce imoj otac biti isplaćen od strane ove lopovske drzave!

  • Dilajla

    14:27 // 6. 9. 2012.

    Super! Još mi je draže što je gospodin Aleksić član SNS i član Gradskog veća.Svima je zapušio usta!Bravo za njega!

    • Banozio

      15:27 // 6. 9. 2012.

      Da, moguće je !

  • ratnik99

    14:37 // 6. 9. 2012.

    Da li ova presuda vazi samo za one koje je zastupao advoakt Srdjan Aleksic?
    Sta je sa onima koji su imali drugog advokata?

    • igor

      14:52 // 6. 9. 2012.

      Vazi za sve rezerviste. Slobodno se obratite udruzenju.

    • Igor

      14:58 // 6. 9. 2012.

      Vazi za sve, slobodno se obratite udruzenju.

  • Danko

    14:38 // 6. 9. 2012.

    Bio sam mobilisan od prvog dana.Nisam tuzio drzavu,jer sam bio,a i sada sam skeptik ,da ce biti isplacena dugovanja za dnevnice.

  • Modrinski

    16:15 // 6. 9. 2012.

    Hvala bogu da ce da plate ljudima ono sto su zasluzili...

  • Vesna

    00:41 // 7. 9. 2012.

    Mene samo interesuje cime ste vi zasluzili taj novac? Sta ste to radili, pa ste ga zaradili? Bili ste na terenu - da, vrteli ste prasice i vatali zjale! Pa i da ste ratovali, to bi trebalo da bude zarad patriotizma. Znam ja puno takvih koji su "cuvali kasarne", a sada za to traze novac. A znam i one koji su poslati dole na Kosovo, kao topovsko meso, pa su srecni sto su se vratili zivi. Takvi ni dinar nisu trazili.
    Sram vas bilo lenstine i lezilebovici! Umesto da radite i zaradite, vi ste se ovako snasli. Neka vam je na cast "ratnici"! Fuj!!!

    • Ivan

      21:19 // 7. 9. 2012.

      Mislim da niste najbolje razumeli presudu i sta ona kaze. Sustina je sledeca: ovi rezervisti nisu trazili novac dok on nije isplacen borcima iz Kursumlije, Prokuplja i jos 5 opstina juzne Srbije. Dakle, oni su prvi svojim tuzbama trazili isplatu ratnih dnevnica. Kada su oni dobili iste i kada je sa njima Vlada zakljucila sporazum kojim se priznaje pravo na ratne dnevnice onda su usledili i njihovi zahtevi. Princip je bio sledeci: ako ste resili da isplatite borcima iz tih opstina onda to isto trebate da priznate i svima ostalima jer u suprotnom ostale diskriminisete. To je zapravo i odluka suda u Strazburu.

    • nish

      14:01 // 8. 9. 2012.

      Vesna ocigledno je da tebi ni otac, ni muz ni brat nisu ucestvovali u ratu pa tako pricas. Treba da se stidis, ja sam tad imala 9 godina a i dalje pamtim svaki trenutak, i svaki put kad tata krene a cela ulica place...I zato bolje nemoj da se proseravas kad nemas pojma. Zasluzili su i mnogo vise, to sto im se nista nije desilo, ne znaci da nije moglo da se desi.

    • brat

      17:30 // 8. 9. 2012.

      Pitam se da li bi ovako nesto napisali da su vam mobilisali supruga ili nekog blizeg. Verovatno ste ih kukavicki krili po komsijskim podrumima i okolni selima!! Kako vas nije sramota da ovako nesto napisete!

    • Vesna

      11:13 // 9. 9. 2012.

      Dragi Ivane,hvala na pojasnjenju, ali sam ja odlicno razumela clank. Moje protivljenje i gadjenje je upuceno svim ucesnicima rata 1999. koji su se vratili kuci zivi i zdravi i traze odstetu. Na zalost, u Strazburu parnicu protiv Srbije nije dobio samo onaj koji je nije ni tuzio, a to sve zbog nesposobnjakovica koji Srbiju brani pred istim. Ovo mogu da kazem s'obzirom da sam bila u situaciji da upoznam coveka i zakljucim da nije sposoban za tu funkciju. Na tu poziciju je dosao ne zahvaljujuci svom znanju, vestinama i iskustvu, vec uz pomoc svog tasta koji je zario i palio Srbijom kao jedan od Milosevicevih sticenika. Taj godspodin je prvo proveo neko vreme u diplomatiji, a zatim je (uz pomoc svog tasta) dosao na tu poziciju da brani Srbiju u procesima na sudu u Strazburu.

    • Vesna

      12:59 // 9. 9. 2012.

      @nish:Moja replikana tvoj komentar ide u nastavcima jer u boxu nema dovoljno mesta za ceo tekst: Draga moja, a kako to da ti ne padne na pamet da ovakvo misljenje moze da ima i neko kome su muski clanovi porodice takodje ucestvovali u tom ludilu. Mozda sam ja neko ciji je muz primio poziv (nevoljno), pokupio najosnovnije stvari, poljubio svoju suprugu i dvogodisnjeg sina i otisao (nevoljno), a da ne zna gde ide. Mozda bas ja nisam svog supruga videla 60-ak dana i nisam znala gde je i da li je ziv. Mozda se bas moj suprug vratio kuci 15 kg mrsaviji tek nedelju dana nakon potpisivanja sporazuma, dok je moj otac ocajnicki preklinjao ljude po vojnom odseku da mu kazu da li mu je zet ziv.

    • Vesna

      13:01 // 9. 9. 2012.

      Da, mozda je bas moj muz bio tamo dole, na jednom od najopasnijih granicnih prelaza, gde su silni nasi vojnici izginuli. Tamo gde je nasa vojska sedela sa praznim puskama u rukama i izigravala topovske meso americkim bombarderima i A-10. Svake noci su se mislili da li ce “oni tamo” da im upadnu u rovovei i kampove i pokolju ih.

    • Vesna

      13:02 // 9. 9. 2012.

      I sada se mislis, pa ako ja jesam ta osoba, kako mogu ovako da razmisljam. Mogu, jer ja jesam istinski rodoljub i patriota. Tada je u nasoj zemlji proglaseno ratno stanje i to podrazumeva da svako zdravo i pravo musko, starije od 18 godina (a mozda i 16 – nisam sigurna) se javi u svoju “ratnu jedinicu”. Mogao je moj muz da se sakrije u podrum (kako rece “brat” u svom komentaru), ali nije. Jer to se tako ne radi. Ne krije se u podrumu kada otadzbina zove. On se zakleo domovini na vernost dok je vojsku sluzio u mirnodopskim uslovima. Bas kao i tvoj tata. Bas kao i svi drugi koji su tada mobilisani ili su se dobrovoljno prijavili. A bas kao i oni koji su se krili po podrumima.

    • Vesna

      13:04 // 9. 9. 2012.

      Kazes da si svaki put plakala i ti i cela ulica kada je tata odlazio, sto znaci da je on dolazio i odlazio, a sto opet znaci da je on tu stalno bio negde u okolini i nikako nije bio u vecoj opasnosti od ostalih Nislija koji su sedeli u svojim domovima. Bombe su padale svuda. Naravno da je to za tebe bilo sve strasno, jer si ti bila mala devojcica koja voli svog tatu i plasila si se da mozda nece da se vrati. Ali sada, sa svoje 22 godine, jasno ti je da on realno nije bio u vecoj opasnosti od tebe. I jasno ti je takodje da se on ipak vratio ziv i zdrav i da je bio tu sve vreme tvog odrastanja. Jednostavno, morao je da ide jer je takva situacija bila. Na srecu mu se nista nije desilo i idemo napred.

    • Vesna

      13:05 // 9. 9. 2012.

      A sta cemo da radimo sa devojcicama i decacima cije se tate nisu vratile? Sa decom cije su mame poginule u bombardovanju? Draga moja, sav taj novac treba njima da ide. Te supruge treba da imaju dozivotno izdrazavanje u visini najvise penzije, a deca svu skolarinu placenu i dodatno izdrazavanje sve dok se skoluju.
      A ovo sto ce sada tvoj tata da dobije odstetu – sta mislis odakle ce to da bude naplaceno? Sigurno to nece da plate lokalni budzovani, Mijuskovic, Beko i ostala lopovska bagra i politicari. To ce da se oduzme od penzionera, invalida, socijalno urozenih osoba., od obrazovanja, kulture. Puno pozdravljam tebe i tvog tatu i reci mu da bi taj novac mozda trebalo da da nekome ko je bolestan ili hendikepiran ili star i nije sposoban da radi i zaradi. A vas dvoje mozete svet da osvojite ako ste pravi tandem, jer vi jeste zajedno, zdravi i pravi.

    • Vesna

      13:07 // 9. 9. 2012.

      Sto se moje porodice tice, mi niti smo bogati, niti imucni, ali nam takav novac ne treba. Sto dalje od nas. Srecni smo da smo zdravi i pravi i da mozemo da radimo i zaradimo. Svoju decu vaspitavamo da treba da vole svoju zemlju i narod, i da se uvek trude da doprinesu zajednici u kojoj zive. Takodje ih vaspitavamo da nacionalizam nista dobro ne donosi, i bas to bombardovanje i predstavlja cenu svog naseg Srbovanja.
      Onaj ko uzme taj novac, neka mu je na cast “ratnicku”. Pravi srpski ratnici se u grobu okrecu zbog ovog.

  • Semper Fi

    10:34 // 7. 9. 2012.

    90% nazovi ratnika nije opalilo jedan jedini metak u tom ratu, zdusno su radili na popravljanju sopstvene telesne mase po okolnim selima i sad proklamovani u borce i patriote jos i traze da im se plati. Toliko o naslednicima svetle tradicije boraca za srpstvo. P.S. Zivo me zanima da li i pripadnici neprijateljske UCK tuze zvanicnu Pristinu trazeci nadoknadu za ucestvovanje u njihovom kako ga zovu oslobodilackom ratu... E Srbi, Srbi..

    • brat

      17:24 // 8. 9. 2012.

      A gde ste vi bili za vreme rata gospodine Semper Fi? Verovatno ste bili zauzeti svercom i slicnim stvarima pa niste stigli da branite svoju zemlju. I sta vi znate uopste o ratu, sta ima ko da puca kad je napad bio iz vazduha, sta pricate vi. Naravno da ima zabusanta kao i svuda, a sta je sa ljudima koji su bili odvojeni od svoje porodice i poslati na Kosovo, samim tim izlozeni smrtnom riziku, i da nisu opalili metak takvi ljudi zasluzuju pristojnu nadoknadu!

    • kursula

      23:29 // 8. 9. 2012.

      Razumes li ti da su nekima platili a nekima nisu! To nije posteno ili nikome ili svima.A ne brini za UCK oni su i preplaceni nisu oni to radili za dzabe i iz nekih ubedjenja ne sekiraj se.

  • komsija

    05:00 // 8. 9. 2012.

    Ispravite link ka fajlu, nije dobar: http://hudoc.echr.coe.int/webservices/content/pdf/003-4055139-4739837?TID=qofdldhbee

  • Semper Fi

    11:11 // 9. 9. 2012.

    @brat;kursula
    Bas naprotiv, sprecavao sam sverc.Za tvoju informaciju "brate" ja sam od avgusta '98 bio mobilisan na Mitru Vojinovicu i Morini.17.11.'98 demobilisan pa opet mobilisan 07.02.'99 . O ubedjenjima mi je iluzorno pricati sa onima koji ih valorizuju u cifri od 2000 evra, lako kvarljiva roba taj patriotizam. p.s. Kao mobilisani znate da vas sve veze svecana obaveza koju ste polagali sluzeci vojni rok? Nesto se ne secam da je u njoj pomenuta materijalna naknada za odbranu zemlje. Licemeri !

  • Vesna

    12:31 // 9. 9. 2012.

    @nish: Svoju repliku objavljujem u nastavcima jer prostor za komentar ne prim avise od 1000 karaktera:
    Draga moja, a kako to da ti ne padne na pamet da ovakvo misljenje moze da ima i neko kome su muski clanovi porodice takodje ucestvovali u tom ludilu. Mozda sam ja neko ciji je muz primio poziv (nevoljno), pokupio najosnovnije stvari, poljubio svoju suprugu i dvogodisnjeg sina i otisao (nevoljno), a da ne zna gde ide. Mozda bas ja nisam svog supruga videla 60-ak dana i nisam znala gde je i da li je ziv. Mozda se bas moj suprug vratio kuci 15 kg mrsaviji tek nedelju dana nakon potpisivanja sporazuma, dok je moj otac ocajnicki preklinjao ljude po vojnom odseku da mu kazu da li mu je zet ziv. Da, mozda je bas moj muz bio tamo dole, na jednom od najopasnijih granicnih prelaza, gde su silni nasi vojnici izginuli.Tamo gde je nasa vojska sedela sa praznim puskama u rukama i izigravala topovske meso americkim bombarderima i A-10.

    • simke

      05:20 // 1. 10. 2012.

      Previse lupetas Vesna, ja sam bio na granici, ranjen sam pred kraj rata u jednom od mnogobrojnih napada...za mene je svaki moj pali drug ISTO!!! i onaj ko je pao na granici i onaj ko je pao u Novom Sadu ili Beogradu ili bilo gde prilikom bombardovanja...Svi su nosili uniforme!! Ako vec ti ne znas o cemu pises ZAPITAJ MUZA!!! Stidi se svojih reci ti frustrirana jadnice, te dnevnice su nadoknada za ono sto je tvoj muz trebalo da zaradi i tebi da, a nije jer se odazvao pozivu otadzbine, DA! DOK RATUJES IMAS DNEVNICU KAO NADOKNADU ZA PORODICU O KOJOJ BRINES, U SVIM NORMALNIM ZEMLJAMA!!!! Raspitaj se pa onda lupetaj ovde po netu!!

  • vesna

    12:32 // 9. 9. 2012.

    Svake noci su se mislili da li ce “oni tamo” da im upadnu u rovovei i kampove i pokolju ih.
    I sada se mislis, pa ako ja jesam ta osoba, kako mogu ovako da razmisljam. Mogu, jer ja jesam istinski rodoljub i patriota. Tada je u nasoj zemlji proglaseno ratno stanje i to podrazumeva da svako zdravo i pravo musko, starije od 18 godina (a mozda i 16 – nisam sigurna) se javi u svoju “ratnu jedinicu”. Mogao je moj muz da se sakrije u podrum (kako rece “brat” u svom komentaru), ali nije. Jer to se tako ne radi. Ne krije se u podrumu kada otadzbina zove. On se zakleo domovini na vernost dok je vojsku sluzio u mirnodopskim uslovima. Bas kao i tvoj tata. Bas kao i svi drugi koji su tada mobilisani ili su se dobrovoljno prijavili. A bas kao i oni koji su se krili po podrumima.

  • Vesna

    12:33 // 9. 9. 2012.

    Kazes da si svaki put plakala i ti i cela ulica kada je tata odlazio, sto znaci da je on dolazio i odlazio, a sto opet znaci da je on tu stalno bio negde u okolini i nikako nije bio u vecoj opasnosti od ostalih Nislija koji su sedeli u svojim domovima. Bombe su padale svuda. Naravno da je to za tebe bilo sve strasno, jer si ti bila mala devojcica koja voli svog tatu i plasila si se da mozda nece da se vrati. Ali sada, sa svoje 22 godine, jasno ti je da on realno nije bio u vecoj opasnosti od tebe. I jasno ti je takodje da se on ipak vratio ziv i zdrav i da je bio tu sve vreme tvog odrastanja. Jednostavno, morao je da ide jer je takva situacija bila. Na srecu mu se nista nije desilo i idemo napred.

  • Velibor Petković

    15:22 // 9. 9. 2012.

    Sa dobrim advokatom i Vuk Branković bi dokazao da nije ušao u bitku jer njemu i njegovim ratnicima nisu bile isplaćene dnevnice. A što se tiče rata 1999.godine, naravno da je mnogima bila glava u torbi, pri čemu ne treba izjednačavati one koji su bili na Kosmetu sa jedinicama koje su bile stacionirane oko Niša. U samom gradu bilo je daleko opasnije, to kažu svi koji su bili mobilisani i raspoređeni u Čamurliju i druga herojska mesta. A da država treba da isplati dnevnice - treba, jer su je vodile budale koje su jednima isplaćivali, drugima ne. Slično kao kad su povećali plate i penzije oficirima, a zaboravili podoficire i sada gube sudske sporove. Ono što je preostalo posle četiri izgubljena rata (Slovenija, Hrvatska, Bih, Kosmet), biće ekonomski dokusureno. (Hvala Strazburu i EU na pomoći!)

  • Bojan bekirovic

    21:24 // 29. 9. 2012.

    Do kada ce se cekati za te KRVAVE PARE.
    Ja sam slucajno TAJ kome treba da se isplate,
    RATNI VOJNI INVALID OD 1999 TRAJNO NA 100%.
    CEKAM ODG.

  • Bojan Bekirovic

    21:25 // 29. 9. 2012.

    Do kada ce se cekati za te KRVAVE PARE.
    Ja sam slucajno TAJ kome treba da se isplate,
    RATNI VOJNI INVALID OD 1999 TRAJNO NA 100%.
    CEKAM ODG.

  • svetlana timotić

    18:42 // 16. 10. 2012.

    ova Vesna je definitivno za posmatranje.

  • Mico Kicanovic

    15:04 // 26. 10. 2012.

    „Ne pitaj šta tvoja otadžbina može da uradi za tebe, već šta ti možeš da uradiš za svoju zemlju“.

  • danisa filipovic

    13:50 // 7. 1. 2013.

    Kome treba da se prijavim za dnevnice i gdje

comments_report_caption
comments_report_notice
Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.

KOMENTAR DANA

Prijaviš korpuciju protiv SNS funkcionera SNS agenciji, SNS tuzilaštvo podnese tužbu SNS sudu. Pa ovo bre ni Monti Pajton ne bi smislio.

Srboljub čitalac

Tekst: Niš dobio kancelariju Agencije za sprečavanje korupcije, Sotirovski kaže - dokaz da se gradska vlast ne plaši

Pronađite nas na: