Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

09:08, 5. 5. 2021.

| Društvo

Više od polovine novca iz budžeta Niša namenjenog medijima otišlo Belamiju i povezanim televizijama i agencijama

Autor:A. StankovIzvor:Južne vesti
vitko mediji
Belami i Radomirović apsolutni pobedinci konkursa; foto: printscreen

Od 69 miliona, kolika je bila ukupna suma namenjena medijskim projektima, oko 28 miliona dinara otišlo je medijima koji su u vlasništvu Vidosava Vitka Radomirovića ili su na neki način povezani sa njim. Najviše je dobila TV Belami, ali novac je dat i za projekte Radija Belami, Narodnih novina i PR agencije koju vodi zakonska zastupnica pomenute televizije. Radomirović je zvanično direktor i NTV-a, a ovaj medij dobio je 12,5 miliona na konkursu što ukupnu sumu, koja je na neki način otišla na račune Radomirovića, diže na skoro 40 miliona dinara.

Ove godine konkursna komisija razbila je ustaljenu praksu podele novca namenjenih medijima u Nišu. Umesto ravnomerne raspodele među onima koji su na neki način povezani sa vladajućom SNS, što je bio slučaj prethodnih godina, većinu novca usmerila je ka jednom čoveku - Vidosavu Vitku Radomiroviću.

Kako stoji u odluci konkursne komisije, koja je ove godine takođe bila promenjena, mediji koje je osnovao i vodi Radomirović ili su povezani sa njiim, inkasirali su više od polovine budžeta namenjenog za medije.

Belami televizija, na kojoj je gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski jedan od najčešćih gostiju, dobila je 13 miliona dinara za projekat “Najjači glas”.

Cilj projekta je da se građani aktivno uključe u reševanje svojih problema kao i da uzmu aktivno učešće u kreiranju najvažnijeg akta u grady - lokalnog budžeta - piše u obrazloženju projekta.

Građane prilikom kreiranja aktuelnog budžeta, iz kojeg se pare daju i medijima, vlast nije ni konsultovala, jer ga je usvojila bez javne rasprave, ali to nije smetalo Komisiji da za ovaj projekat odobri sredstva. Novac je odobren i za projekat Radija Belami i to u iznosu od 2,7 miliona dinara, dok su Narodne novine dobile 10 miliona za projekat “Građani Niša odlučuju o razvoju Grada”.

pANTALEJ KAMERA KOSTA Milioni standardno idu za televizije povezane sa SNS; Ilustracija; Foto: JV

Niška televizija, gde se Radomirović vodi kao direktor, iako je sama televizija u podeljenom vlasništvu između njega i direktorke TV Zona Plus Slađane Ostojić, dobila je 12,5 miliona dinara. Na ukupnu sumu treba dodati i 2.150.000 dinara koje su odobrene za projekat “Čisto kao suza” PR agenije koju vodi Danijela Vuković, a koja je, kako piše u APR-u, takođe i zakonski zastunik Belamija.

TV Zona Plus, na čijem je čelu Ostojićeva, a koja je u 100% vlasništvu sina dirktora BIA i funkcionera SNS Bratislava Gašića, dobila je 11.950.000 dinara za projekat “Iz pravog ugla” i dodatnih 500.000 dinara za prjekat njihovog portala.

Kopernikus TV u vlasništvu poverenika niškog SNS Zvezdana Milovanovića, koja odnedavno prenosi i sednice niškog parlamenta, za svoj projekat je dobila 4,1 milion dinara.


Za ostale sića

Pinokio Konkurisali da ih komisija ponizi; Foto: Flickr/Gigi IbrahimKada se podvuče crta dobija se cifra od oko 57 miliona dinara, a to je novac koji je dat medijima koji su kroz vlasničku strukturu ili uređivačku politiku povezani sa vladajućom SNS. Oni su dobili više od dve trećine novca namenjenog medijima i medijskim projektima u Nišu.

Ovakvu odluku donela je Komisija u sastavu Ljubica Zdravković Džonov (PROUNS), Ana Jovanović iz Društva novinara Niša, Nevena Azinović (RAB Srbija), medijski radnik Vladimir Veljković i medijska radnica Anica Miletić.

Ministarstvo informisanja je prošle godine iz svojih komisija isključio predstavnike PROUNS-a i DNN-a zbog nereprezentativnosti njihovih udruženja, ali su oni bili dobri da vode raspodelu novca u Nišu i prošle i ove godine.

Njihova odluka je bila da ostali projekti dobiju podršku od 150.000 dinara do 1,5 miliona dinara, koliko je otišlo za PR agenciju Igora Spasića.

Niške vesti dobile su milion, Presing ukupno 500.000, radio Banker 800.000, Megafon 250.000, a 200.000 je opredeljeno za PR agenciju supruge Vladice Jovančića, urednika NTV koji je bio desna ruka bivšeg gradonačelnika Darka Bulatovića.

Pare je dobio i svrljiški TV Laser, kao i leskovačko udruženje “Centar za edukaciju i razvoj".

Kompletnu listu pogledajte - ovde.


Odbijeni i do sada redovni “dobitnici”

Radio Bum 018 u vlasništvu Nikole Panića, dugogodišnjeg člana i funkcionera SNS iz Službe za medije, nije dobio ni dinar na ovogodišnjem konkursu, iako je ranijih godina mogao uvek da računa na nekoliko miliona iz budžeta Niša.

Novac nije dat ni preduzetničkoj radnji “Cloudcode” koja stoji iza Niškog portala koji je u vlasništvu supruge direktora Tržnice Gorana Đorđevića. Komisija je kao razlog u oba slučaja navela to što nisu na vreme podneli izveštaj o trošenju para koje su dobili na prethodnom konkursu.

Od nacionalnih medija odbijeni su Alo i Srbija danas, a para nije bilo ni za lokalni City radio koji je konkurisao sa 2 projekta.

logo Napravili lažni sajt, ali ostali bez para Nišlija; foto: printsceen

Komisija je rekla “ne” i projektima medija koji se povezuju sa lažnim sajtom Južnih vesti - TV Super Sat i INfo 24 koji su tražili više od 5 miliona dinara, ali je Komisija ocenila da im je budžet neusklađen, nerealan i predimenzioniran.

Podsetimo, Grad Niš je ove godine opredelio 69 miliona dinara za medijske projekte, što je manje nego prošle, ali je i dalje bio rekorder u Srbiji po gornjoj granici koju jedan aplikant može da dobije, a koja je bila 13 miliona dinara.


DNN: Nismo isključeni iz komisija u Ministarstvu

Nakon objave teksta o raspodeli para na medijskom konkursu u Nišu regovalo je i Društvo novninara Niša.

U dopisu koji potpisuje njihova predsednica UO Danijela Ivanković i koji je naslovljen sa "demanti" piše da su predstavnici DNN-a ipak bili 2020. godine u komisijama koje su odlučivale o projektima za medije u Ministarstvu informisanja.

Dakle, članovi Društva novinara Niša već četiri godine učestvuju u radu komisija na konkursima koje raspisuje Ministarstvo kulture i informisanja, osim što u 2020.g jedino nije prihvaćeno da predsednica DNN Danijela Ivanković uđe kao nezavisni stručnjak - pišu iz DNN-a.

Kao prilog su poslali link do teksta portala Cenzolovka gde piše da je Ministarstvo poništilo osam rešenja i formiralo nove konkursne komisije.

Podeli sa prijateljima
Povezane teme:
Komentari
Poslednji komentari
  • Bože!

    03:23 // 6. 5. 2021.

    Nadrpali se za čukun unuke! Ako dozvoli onaj s nebesa da uživaju u tuđem!

  • Vogoped

    03:19 // 6. 5. 2021.

    Nek Belle Amie uzme časove dikcije za svoje tzv spikere. A i malo da idu kod vogopeda pardon logopeda.

  • Dragan Šabac

    21:16 // 5. 5. 2021.

    Postovani zemljaci, dok je gradonačelnik Šapca bio Zelenović ne deo nego 100 % novca za medijsko sufinansiranje je odlazilo za medije kupus opozicije: Danas, N1, NIN, glas Podrinja, Podrinske...znači sve ne 50%. O tome niko nije hteo da piše, čak ni Južne Vesti.

    • Čudesni dribling

      07:25 // 6. 5. 2021.

      Da pitamo brata lažova, tj. današnju šabačku vlast?!

    • Bunga- Bunga

      20:12 // 6. 5. 2021.

      Bolje kupus opozicija ,nego nova vlast u Sapcu, olicena u huljama i hohstaplerima !

Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.