Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

12:32, 21. 5. 2016.

| Društvo

Vlast i deo niških medija bojkotovali tribinu o informisanju

Autor:RedakcijaIzvor:Južne vesti
Prazna sala
"Tihi bojkot" niških televizija; Foto: JV

Nezadovoljni izveštajem o nepravilnostima u trošenju novca dobijenim od Grada, koje je utvrdio Lokalni antikorupcijski forum (LAF), službenici niških televizija i Narodnih novina, medija koji dobijaju najviše novca iz gradskog budžeta, napustili skup.

Iako otpočeta pred skoro punom salom niške Skupštine Grada, tribina LAF-a o finansiranju javnog informisanja u Nišu iz gradske kase je završena pred mnogo manje ljudi.

Službenici TV Belami, TV Zona plus, Niške televizije i Narodnih novina, medija u vlasništvu porodica Bratislava Gašića i Vitka Radomirovića, koji su se prethodno okupili ispred zgrade "Opštine" i svi zajedno ušli na skup, kao po komandi su u jednom momentu napustili skupštinsku salu.

Svoj postupak nisu tada objasnili, a ni generalni sekretar Nezavisnog udruženja novinara Srbije Svetozar Raković, tokom čijeg obraćanja su počeli da izlaze iz sale, nije znao razlog za to.

Kako je moguće da novinarima i drugim njihovim kolegama u najvećim niškim medijskim kućama nije stalo da čuju nalaze Lokalnog antikorupcijskog foruma o projektima za koje su njihove gazde dobile ogroman novac? Zar i sami ne znaju zašto su navodno spontano i bez reči morali da masovno napuste javnu debatu? - kaže Raković.

Razlozi za bojkot su ubrzo objavljenim u saopštenjima TV Belami i TV Zone plus.

TV Zona plus je zaključila da se radi o "još jednom pokušaju da se diskredituje njihov rad i onemogući projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja u Nišu", dok su iz Belamija zvanično gradsko antikorupcijsko telo nazvali "Antimedijskim".

Napuštanjem skupa su poručili da ne žele više da pristaju na jednostrane, generalizovane, neosnovane i zlonamerne kvalifikacije u kojima ih se naziva „režimskim novinarima“ i „službenicima“ lokalnih medija - saopštila je TV Zona plus.

TV Zona plus navodi i da "više neće trpeti ponižavanja od strane nekih Internet portala i njihovih zaštitnika iz Beograda", ne navodeći na koje portale misle.

U saopštenjima TV Belami i Zone plus nije pomenuta nijedna od nepravilnosti koje je utvrdio LAF.

Rasprava je ipak privedena kraju bez incidenata, ali bez jasnih zaključaka.


Trošenje novca poreskih obveznika pravdali privatnim računima za struju?

U uvodnom delu skupa članica LAF-a Valentina Krstić je pročitala samo jedan deo analize izveštaja o trošenju novca sa prošlogodišnjeg konkursa, koji su podneli mediji.

Među zaključcima je bilo da je novac koji je trebalo da bude upotrebljen za informisanje građana Niša o lokalnim temama između ostalog pravdan računima za struju iz privatnih stanova familije vlasnika TV Belami i Narodnih novina.

Ove podatke su sa TV Belami ocenili kao "navodne nepravilnosti", ne komentarišući da li su podaci tačni.

Iz LAF-a je najavljeno da će uskoro biti objavljen kompletan izveštaj sa utvrđenim nepravilnostima. 


I vlast bojkotovala skup?

Iako pozvani, na ovaj skup nije došao nijedan predstavnik gradske vlasti, pa javnost i dalje ne zna razloge zbog kojih je gradska Uprava za kulturu poništila prethodni konkurs, a zatim istog dana raspisala novi - potpuno identičan.

Na tribini nije bilo nijednog člana osporavane konkursne komisije, koji su se iz rada tog tela prošle nedelje povukli pod pritiskom javnosti.

Jedino je Nikola Panić, vlasnik lokalnog "Bum 018" radija i visoki funkcioner niškog SNS-a, pročitao otvoreno pismo Maje Raković, iz asocijacije radio stanica "RAB".


Sporno od početka

Bura oko takozvanih "medijskih konkursa" ne jenjava ni godinu dana nakon što su prošle godine članovi konkursne komisije najpre odlučili da o raspodeli skoro pola miliona evra para poreskih obveznika odlučuju iza zatvorenih vrata, a zatim 86 % novca dodele medijima koje je Savet za borbu protiv korupcije ocenio kao "medije bliske vlastima".

Marionete Ilustracija: Marko SomboracNi ovogodišnji konkurs, vredan 70 miliona dinara, nije prošao bez skandala. Tročlana komisija je ponovo zabranila čak i predstavniku LAF-a da prisustvuje sednicama. Protiveći se toj odluci predstavnik Udruženja novinara Srbije (UNS) je podneo ostavku na mesto člana komisije.

Nakon što su gradske vlasti imenovale Maju Raković za Jeremićevu zamenu, komisija je ponovo glasala o zahtevu LAF-a i ponovo je odbila, zaključujući da prisustvo građanskog posmatrača "više podseća na pokušaj cenzure", a sam LAF i nacionalna novinarska udruženja nazvali "neformalnim centrima moći".

Predsednik konkursne komisije je bio "nezavisni medijski stručnjak" Dragoljub Gajević, a njen treći član je bio profesor Vladeta Radović, šef Departmana za novinarstvo Filozofskog fakulteta u Nišu.

U znak protesta zbog toga City radio, Južne vesti, LAF i Udruženje predsednika skupština stanara su organizovali protest "Znam za jadac".

Pod pritiskom javnosti su svo troje članova konkursne komisije podneli ostavke, gradske vlasti poništile konkurs, a zatim istog dana raspisale potpuno identičan.

Podeli sa prijateljima
Komentari
Poslednji komentari
  • Prekarijat

    08:50 // 23. 5. 2016.

    Neka svi oni koji su "dobrovoljno po naređenju" napustili ovu za profesiju, ali i interes građana, itekako važnu tribinu , prelistaju enciklopediju u napamet nauče šta znači reč "prekarijat"!

  • ana

    23:38 // 21. 5. 2016.

    Kako ovi ljudi sto napustaju salu mogu da se zovu novinarima? Nadam se da su dobili bar po sendvic od svojih poslodavaca, ipak su ljudi

  • gina

    22:47 // 21. 5. 2016.

    Bruka i sramota

Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.