Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

12:58, 28. 6. 2016.

| Istražujemo

LAF: Pojedini mediji zloupotrebili novac građana

Autor:B. G.Izvor:Južne vesti
Loš signal
Sporan konkurs, još sporniji rezultati; Foto: Flickr/Sibe Kokke

Računi za struju iz privatnih stanova, dnevnice za izveštavanje iz grada u kom žive, enormni troškovi interneta i goriva, samo su deo spornih stvari na koje su neki niški mediji trošili novac iz gradske kase Niša, piše u izveštaju Lokalnog antikorupcijskog foruma (LAF). 

Analizirajući izveštaje koje su mediji podneli gradskoj upravi nakon prošlogodišnjeg konkursa za informisanje, članovi zvaničnog gradskog antikorupcijskog tela LAF i Biroa za društvena istraživanja su zaključili da je reč o ozbiljnim zloupotrebama.

Koordinatorka LAF-a Valentina Krstić kaže da "postoji sumnja da taj novac nije iskorišćen u skladu sa namenom ili jednostavno nisu opravdana na adekvatan način".

Isplaćivane su službene dnevnice iako se projekti realizuju na teritoriji Niša, a pritom nema obaveznog putnog naloga, izveštaja sa službenog putovanja i nema računa koji dokazuju da je putovanja uopšte bilo. Imamo samo "naloge za isplatu dnevnica", od kojih su neki na iznos od čak 350.000 dinara - kaže Valentina Krstić, koordinator LAF-a.

Krstićeva je kao jednu od spornih tačaka navela i utrošak goriva iz izveštaja portala "Belami", gde je u proseku po jednom tekstu trošeno oko 100 litara goriva.

S obzirom da se radi o lokalnim, niškim temama, teško je prihvatiti takve troškove - kaže Krstićeva.

Kao ilustrativan primer Krstićeva navodi i činjenicu da su "pojedini mediji" opremu kojom je trebalo da snimaju emisije, kupovali tek na kraju celog projekta. Zbog toga se, kaže koordinatorka LAF-a, postavlja pitanje svrhe te kupovine.

Ako je to kupljeno na kraju, kada je ceo posao već bio odrađen, to znači da ta oprema nije ni bila potrebna i nejasno je zašto je kupljena - kaže Krstićeva.

Finansijski stručnjaci LAF tvrde da je reč o potencijalno kriminalnim radnjama i najavljuju da će o svemu obavestiti tužilaštvo i policiju.


"Plaćali račune za struju rodbini" Račun za struju Jedan od spornih računa

U Lokalnom antikorupcijskom forumu sumnjaju da je novac poreskih obveznika, namenjen sufinansiranju informisanja, trošen nenamenski, odnosno da su mediji tim parama "plaćali račune za struju rodbini vlasnika".

Sumnjamo da je tu bilo troškova plaćanja privatnih računa, njima povezanih lica. TV Belami je priložila troškove brojila Katarine Radomirović, radi se o nekom električnom kotlu u Prijezdinoj ulici. Zatim Katarina Radomirović, stan u Oblačića Rada. Dragana Radomirović, drogerije, Ulica Stevana Prvovenčanog... - tvrde u LAF-u.

Ipak, i pored činjenice da je reč o utrošku struje sa "mernih mesta" pomenutih osoba, sam račun glasi na ime firme, odnosno "RTV Belami doo Niš".

Predstavnici LAF-a su kao posebno sporne izdvojili podatke da su TV Belami i Narodne novine, mediji čiji je vlasnik porodica Radomirović i koji rade u istim prostorijama, samo za troškove interneta svakog meseca trošili preko 220.000 dinara. Ovaj trošak u LAF ocenjuju kao "nerealno veliki", naročito jer to nije opravdano validnim računima.

Ni pored upornih pokušaja novinara Južnih vesti da od vlasnika TV Belami dobiju komentar, u tome nisu uspeli.


City radio kao najbolji primer

Predstavnici gradskog antikorupcijskog tela su kao najbolje opravdani projekat City radija.

Ovaj projekat spada u retke projekte sa ovog Konkursa kod kojih se utrošena sredstva razlikuju od ugovorenih, odnosno utrošena sredstva nisu zaokruženi brojevi već realni računi - piše u zaključku LAF-a.

Ceo izveštaj LAF-a i BIRODI-ja možete pogledati - ovde.


Sporno od početka

Konkurs gradskih vlasti za sufinansiranje javnog informisanja u Nišu, koji je prošle godine prvi put raspisan po novom zakonu, privukao je dosta pažnje čak i međunarodnih institucija - zbog iznosa novca koji je dodeljen, ali i načina na koji je raspodeljen.

Sa 50 miliona dinara to je bio najveći konkurs u Srbiji, ali su novinarska i medijska udruženja imala primedbe na sastav konkursne komisije koju su imenavale gradske vlasti, a koja je odlučila da radi iza zatvorenih vrata.

Između ostalog se u komisiji našla i Biljana Ljubisavljević, novinarka agencije BETA i leskovačkog portala JugMedia, medija koji su i učestvovali na konkursu. Iako zakon zabranjuje da članovi komisije budu u sukobu interesa, Ljubisavljevićeva je ostala u komisiji uz napomenu da se izuzela od glasanja za te medije.

Međutim, kako se kasnije ispostavilo upravo je njeno ime bilo navedeno u izveštaju BETA kao novinara koji je izveštavao iz Niša.

Pritom, bezmalo 90 % novca konkursna komisija je dodelila projektima RTV Belami, TV Zona plus i TV Kopernikus, koje je Savet za borbu protiv korupcije označio kao "medije bliske vlastima".

Podeli sa prijateljima
Komentari
Poslednji komentari
  • Inspekcije?

    10:33 // 29. 6. 2016.

    Neki mali privrednik je za mnogo manje nepravilnosti placao milionske kazne. Pozivam male privrednike da se oglase u komentarima ili u JV i neka kazu koliko rigoroznim kontrolama podlezu tokom rada.
    Da li neko veruje da neko kontrolise ovo?
    Narodne novine nemaju nikakav tiraz a Belami nema gledanost.
    Zasto da im se daju tolike pare?
    KRADJAAAAAAAAAAAAAAAA.........
    KRIMINAAAAAAAAAAAAAAAL.........

  • Овца за шишање

    22:23 // 28. 6. 2016.

    Али, бивша власт...

  • nenad 2008

    21:56 // 28. 6. 2016.

    O ovom izluđivanju poreskih obveznika, najpozvaniji i najodgovorniji, da komentar da je Doktor. Svidelo se njemu ili ne. Ali, kako ga privoleti? Obraza nema, savesti takođe, javnog mnjenja se ne boji, a Beograd daleko - niti šta čuje, niti šta vidi.

Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.