Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

00:01, 26. 2. 2013.

Srušen mit o “džinovskim skeletima”

g Foto: D. M. CAR

Skeleti koji su iskopani prilikom izgradnje niškog Podzemnog prolaza ne pripadaju “nadljudima” visokim 3 metra, ali pokazuju da je i u Rimsko doba na teritoriji Niša postojala ulica tamo gde se nalazi i danas, kažu arheolozi.

Povratak na vest
Pošalji komentar
Negativni komentari:
  • paparazzo

    00:50 // 27. 2. 2013.

    Poručio bih gospodinu Toniju da pročita knjigu Konstantinovo raskršće.A to da su ljudi sahranjivani pored puta nema veze sa istinom,pa grobnice koje se nalaze pored Benetona idući iz pravca novog mosta od bulevara ka knjazevačkoj,dokaz je da su ljudi sahranjivani u grobnicama a ne kao psi pored puta.Niš u sebi krije mnoge tajne koje su mnogi pokusali da otkrijuču,čak i sam Hitler.Pametni gospodine arheologu mani se našeg Niša i ne iznosi neke neistine o ovom veličanstvenom gradu.

  • Nebojša Grujović

    12:57 // 26. 2. 2013.

    Valjda je logičniju da se tu nalazilo neko groblje a ne ulica. Zašto bi se leševi pokopavali na ulici?

  • Uros

    12:11 // 27. 2. 2013.

    Da je manje ovakvih kao "paparazzo" manje bi bilo i budalastina u javnosti tipa nadjena je i zlatna kocija, sarkofazi ispod robne kuce, konjanik pokazuje sa razlogom ka robnoj kuci i najsvezija napisana u nekom od prethodnih komentara da je pored skeleta nadjeno i "nekoliko cupova sa zlatom koji si prebaceni u narodnu banku".....ljudkoj gluposti nikad kraja!
    Nije mi samo jasno zasto je takvim ljudima dusevna hrana da pominju neke teorije zavere i slicno?!

  • Nikola

    15:35 // 27. 2. 2013.

    Radovi su obustavljeni 2god? Ja koliko znam podzemni nije toliko dugo gradjen :-D
    Ako je sve blokirano zasto nisu i vas stanare "blokirali" nego ste vi gledali za prozora? I samo jos jedno pitanje, sta pod tim "pouzdano" mislis? Da nisi ti mozda to zlato odneo negde? :-D
    Strasno! Svi imaju pouzdane informacije a dokaza nigde!
    Centar Nisa=OBLAST 51

  • Hronika grada

    11:19 // 26. 2. 2013.

    U antičko doba, pa i mnogo kasnije, bezmalo do dvadesetog veka, ljudi ove visine (184 cm do dva metra) bili su retki; oklopi najvećih srednjevekovnih junaka ukazuju da su oni bili visoki jedva 170 cm. Kada su ovi skeleti bili otkopani kazao sam, i sada ponavljam, da potiču iz prošlog veka, i da mogu imati veze najpre sa partizanskim „oslobođenjem“. Ali u ovom gradu žive potomcii štićenici „oslobodilaca“ koji takve stavri zataškavaju.
    Kada je krajem sedamdesetih građen autoput prema Skoplju, kod KP Doma su buldozeri kotrljali kamare lobanja i kostiju, a završilo se time što je UDB naterala jednog mašinistu da izjavi kako je naišao na dva skeleta, iz turskog doba! U zaleđu KPD masakrirano je i sahranjeno više od pet hiljada nedužnih ljudi.
    Ima toga dosta po Nišu.

  • Mladen Jovanovic

    11:37 // 27. 2. 2013.

    Fascinantno je koliko ljudi u Nisu smatra da je kompetentije od ljudi koji su ceo svoj zivot posvetili arheologiji u ovom gradu. Covek procita neku bajkicu i misli da nesto zna.

    Dajte malo da postujemo ovaj mali broj ljudi u nasem gradu koji se zaista razume u to sto rade. Ako neko zna o ovoj temi - to je Toni. Ako neko ima kredibiliteta da prica o ovome, to je on. I dajte da naucimo nesto od njega i od slicnih ljudi. Tesko cemo ziveti od tupavih mitova i povrsnosti.

  • vlada

    01:12 // 26. 2. 2013.

    Zar visina od 2 metra u to doba nije bila "divovska"? Prosečna visina u III veku je bila 167cm a dvometraši svakako nisu bili česta pojava, evo i link: http://www.nationalgeographic.rs/vesti/637-pronadjen-anticki-dzin.html

  • paparazzo

    19:17 // 27. 2. 2013.

    Gospodo,ja govorim o činjenicama,istorija se ne uči iz školskih udzbenika kao što imam prilike da vidim iz vaših komentara.Ko se bavi arheologijom treba da zna da je Niš jedinstven grad u ovom delu evrope,prošetalo je ovim gradom mnogo rimskih legionara pa je vrlo verovatno da su skeleti bas neki od tih čuvenih legionara.Takodje bih poručio svim arheolozima da kada budu govorili o Nišu,govore sa velikim divljenjem i uvazavanjem,jer je Niš grad koji krije toliko tajni da su one smetale mnogo vecim drzavnicima i vodjama kakvih ima danas.

  • VITEZ

    13:24 // 15. 1. 2015.

    GDE,GDE IGDE SU SKLONJENI ILI UNISTENI SKELETI????????????????????????????? DOSTA VISE LAZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Marija

    09:28 // 27. 2. 2013.

    paparazzo- ljudi su sahranjivani pored puta i to je cinjenica koju Vi jednostavno ne znate niti cete znati jer se ne bavite istorijom i arheologijom, a drugo grobnice u Benotnu su nesto sasvim posebno. Ne mozete da ocekujete da se za svakog coveka grade velelepne grobnice oslikavane freskama! Zna se ko je u njima sahranjivan! Po Vama ispada da je za svakog pokojnika trebalo sagraditi po jednu piramidu? Dajte molim Vas prestanite da pravite teoriju zavere bez potrebe.

  • Aleksandar Milicevic

    11:07 // 26. 2. 2013.

    Sećam se odlično kada je to bilo. Kao klinci smo provirivali izmedju tabli oko gradilišta i skeleti su se dobro videli. Mislim da se tada govorilo da su poreklom keltski iz vremena pre Rimljana (oni su prvi i dali ime Nišu)i nije bilo ništa neobično u njihovoj veličini. Žalosno je da niko ne zna šta je bilo sa njima i gde su završili!

    • Predrag Blagojevic

      11:33 // 26. 2. 2013.

      Pile, pa ti si živ? :)

    • Zone

      23:40 // 28. 2. 2013.

      Pile, kako si mogao da budeš klinac u vreme gradnje podzemnog prolaza? 1990. imao si bar 25 godina.

  • Marija

    21:53 // 28. 2. 2013.

    Slazem se sa Vama, medjutim ne sa svime sto ste rekli jer sam sasvim slucajno po struci neko ko o ovoj temi moze mnogo toga da kaze a da nisu obicna nagadjanja i prepucavanja. Ne znam koliko ste upuceno,ali Gamzigrad nije ni malo naivan lokalitet, Caricin grad takodje...ne favorizujem ja te lokaliteta vise od Nisa,taman posla,samo kazem da nisu nista manje vredni od Medijane verujte!
    A to da se lokaliteti zatrpavaju jer se nema para....u svakom slucaju je bolje nego da se ostave na otvorenom i da ih vremenske neprilike uniste za godinu dana. Nazalost to tako mora,mada bi svakako bilo mnogo bolje da se sve to sredi kako i dolikuje kao sto Vi kazete.
    A ovi skeleti iz centra grada su bas to sto kaze g.Cerskov i nema potrebe potcenjivati njegovu izjavu. Skeleti su za to doba veliki,ali nisu divovi, cupovi i ostale gluposti zaista ne zelim da komentarisem,to ostavljam dokonim ljudima zeljnim senzacije koje ovde svakako nije bilo!

  • Nikola

    13:33 // 1. 3. 2013.

    Svedok- Nije u pitanju nikakav Rimski vodotoranj vec rezervoar za vodu i nije srusen vec premesten preko puta EI, na Medijani!
    Ko hoce moze da ga vidi. Zato je glupo da se pricaju i nagadjaju neke stvari bez dokaza!

  • Hronika grada

    00:30 // 27. 2. 2013.

    @ Stefan Stosic- Zbog “elektrifikacije i industrijalizacije u svrhu socijalizma”, prilikom gradnje i dogradnje EI - i to ne jednom, već u nekoliko navrata tokom godina (zadnji za koji znam pada u prvu polovinu sedamdesetih) - bilo je uništeno više nalazišta iz antike, jer se radilo o “reliktima prošlosti” i “nenarodnim režimima”. Materijal je završio kao šut, a ponešto je spašeno i prebačeno preko puta, u “Medianu”, gde nije bilo socijalističke gradnje. To zna svaki Nišlija “purger”, što je hrvatski izraz za one čiji su dedovi odavde! Zadovoljan?

  • Sonja Stanković

    07:28 // 26. 2. 2013.

    Ne slažem se sa izjavom dotičnog gospodina, jednostavno se sećam in vivo kako je to izgledalo. Čudna je sudbina tih skeleta - mislim da su izgubljeni. Zanimljivo kako se odnosimo prema arheološkom nasleđu na prostou Niša. A Vizantijski most? Njega su otkrili pri sređivanju vodotoka Nišave.

    • Роћко из Прокупље

      09:46 // 26. 2. 2013.

      причали ми људи који су присуствовали ископавању,и кажу да су стварно скелети били огромни,нисам био присутан да би мог'о да тврдим,али верујем да су били огромни,јер човек од ког сам чуо важи за веома поштеног домаћина (значи,не лаже),слажем се и са господином Владом који каже да су чак и људи од 2м у то време били прави дивови

    • Nebojsa Ozimic

      06:33 // 27. 2. 2013.

      Соња, ја бих веровао Цару који има око за димензије ;). Шалу на страну, баталите ту причу о гигантима која се своди на 191 цм.Према ретким описима Константина Великог, познато је да је био висок око 2 метра а рођен је у периоду из кога су ови скелети.

    • Срђан Михајловић

      21:57 // 1. 3. 2013.

      Слажем се са Соњом, и ја их се сећам "in vivo" (како је навела Соња) и скелети су били прилично велики и изузетно добро очувани. Занимљиво је и да је терен одмах био ограђен великим таблама а да су радови били прекинути на дужи период.
      Такође могу да се сложим и са Владином константацијом ( и приложеним аргументом) да је и висина од 2 метра за тај период била "џиновска" а интересантни је да је било више скелета што говори да није реч о гигантизму (јер се случај редак/појединачан а не групни) већ о изузетно високој раси људи који су живели на овом простору.

  • ena

    10:29 // 26. 2. 2013.

    A gde su ti skeledi sad? U kom muzeju?

  • Jelena Djordjevic

    13:26 // 26. 2. 2013.

    Svaki put kada pročitam o bilo kom arheološkom otkriću u Nišu, duša me zaboli! Samo pomislim šta bi u drugim zemljama uradili sa tim. A kod nas se izgubi, uništi vodovodnim cevima, ili, u najboljoj varijanti, ponovo zatrpa jer nema novca...

  • Marija

    12:06 // 28. 2. 2013.

    Nis jeste znacajan grad samo g. "paparazzo" ocigledno da nikada niste culi recimo za Gamzigrad ili Caricin grad? Sva ta mesta,zajedno sa Medijanom cine jednu celinu...ali to "na zalost" pise samo u strucnoj literaturi, mada bi verovatno trebalalo da pise u kuvarima mozda?!

    • paparazzo

      14:36 // 28. 2. 2013.

      Draga Marjia se to čini celinu kao sto si napisala,ali centar te celine je zapravo Niš.Recimo iskopine od velikog značaja u Nišu moraju da se zatrpaju jer nema dovoljno novca za dalja istraživanja,sta misliš ko ce da finansira Gamzigrad ili Caričin grad.Niš mora da bude prioritet,tj.moramo da dovedemo strane turiste prvo u Niš pa kasnije na drugim mestima.I moramo da nadjemo načina da im uzmemo novac pa makar ih i lagali da su ti skeleti stvarno bili rimski legionari.A što se tiče tog kuvara mislim da i preko njega možemo da dovedemo strane turiste u našem gradu.Pametni ljudi izmislili istorijske gluposti pa na taj način mlate pare a mi se ovde prepiremo kao ovce,tako nam i treba kad neznamo da zaradimo i posle nam je neko kriv.

  • Anonimus

    10:52 // 27. 2. 2013.

    Paparaco bi pre svega morao da nauči razliku između stručne literature i fikcije! Konstantinovo raskršće je FIKCIJA!

  • Uros

    11:52 // 26. 2. 2013.

    Skeleti se ne izlazu u muzeje sem ako nisu ostaci neke poznate istorijske licnosti,vec idu na strucnu analizu, DNK i ostalo. Previse se skeleta nadje godisnje da bi svi bili izlagani u muzeje a i nema potrebe za tim. Bitnije su informacije koje se njihovom analizom dobiju

  • svedok

    12:15 // 27. 2. 2013.

    Zivim u zgradi ispred koje je kopan podzemni prolaz.(tzv.Sestica). Te godine pronadjeni su skeleti i zlato.Licno sa prozora sam posmatrao sta se desava. Kada su pronadjeni artefakti, policija (i ona javna i ona tajna)je blokirala odmah ceo prostor, radovi su obustavljeni skoro 2 godine. Skeleti su mozda deponirani u skladiste muzeja ali za zlato pouzdano znam da nikada nije završilo u trezoru Narodne banke.Sto se tice prostora na kome je EI gradjena, srusen je na tom prostoru jedinstveni rimski vodovod sa jedinstvenim vodotornjem.. Samo takav jos jedan postoji u Italiji...Eto koliko smo bili a i sada smo svesni istorije ovog podneblja.

  • Nikola

    09:37 // 26. 2. 2013.

    A mene me interesuje da oni kažu gde su sada nađeni ostaci. Da odemo i sami vidimo, a ne da nakon 13 godina izlaze sa pričom.

  • pero peric

    19:18 // 28. 2. 2013.

    Strane turiste u Nis ne mozemo da dovedemo ni puskom. A koliko smo slozni, ne trebaju nam ni neprijatelji - sami smo sebi dovoljni.

  • Milan Nikolic

    18:08 // 26. 2. 2013.

    prilikom kopanja podzemnog prolaza ZAISTA su nadjeni skeleti kao i nekoliko cupova sa zlatom koji su zavrsili u trezoru nbs u Beogradu.Postoje price da su nadjeni skeleti i na mestu danasnjeg Doma Zdravlja u Nisu.

  • nisa nisic

    17:11 // 18. 1. 2014.

    Gosn Nikola.neki ljudi su rekli da im je podmetnut taj vodotoranja koji nema veze sa vezom iz tog razdoblja i napravljen u skorije vreme kao kukavicije jaje.

  • Uros

    16:07 // 26. 2. 2013.

    Nebojsa covek je lepo rekao da su groblja bila PORED puta a ne NA putu :-D
    Procitaj malo bolje :-D

  • Marko Mihajlovic

    22:23 // 26. 2. 2013.

    A iskopavanje srpskog vojnog groblja na trosarini(izgradnja vojnih zgrada)?
    Kakva god da nam je bila istorija, nasa je i ne treba da je se stidimo.

  • keti

    11:46 // 26. 2. 2013.

    a zna li neko sta se dogodilo prilikom izgradnje elektronske industrije. sta su uradili sa nadjenim materijalom

    • Stefan Stosic

      12:53 // 26. 2. 2013.

      Izvinjavam se, ali bih zaista voleo da znam vise o tome. Sta je nadjeno prilikom izgradnje elektronske industrije? Hvala unapred.

    • 3OPAH

      13:32 // 26. 2. 2013.

      Tuzno i sramotno kako mi sa svojom istori
      jom postupamo.A o ovoj jos pre nas,uzas.

comments_report_caption
comments_report_notice
Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.

KOMENTAR DANA

Prijaviš korpuciju protiv SNS funkcionera SNS agenciji, SNS tuzilaštvo podnese tužbu SNS sudu. Pa ovo bre ni Monti Pajton ne bi smislio.

Srboljub čitalac

Tekst: Niš dobio kancelariju Agencije za sprečavanje korupcije, Sotirovski kaže - dokaz da se gradska vlast ne plaši

Pronađite nas na: