Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

01:36, 3. 11. 2009.

Decentralizovani mozak

Nije nama Beograd kriv. Niti Ministarstvo. Niti famozna decentralizacija. Krivi smo sami sebi. Pa pošto ne želimo da se pogledamo u ogledalo, okrivljujemo druge za naš loš izgled, upalo lice i raščupanu kosu.

Povratak na vest
Pošalji komentar
Poslednji komentari:
  • Vladimir Perić

    16:20 // 18. 12. 2009.

    Dobronamerni savet: kada sledeći put na izborima zaokružite broj ispred omiljene vam stranke, dobro razmislite kakvi sve (ne)ljudi stoje iza tog broja.
    Deki, samo napred. Ne daj da te sputava niko. Ni 'oni gore', ni ovi 'naši', 'dole'.

  • zoran djordjrvic

    23:43 // 12. 1. 2010.

    tekst je dobar alipoliticki obojen sto nije dobar pocetak zamladog pisca. ozlojedjen i arogantan sa jasnim politickim opredeljenjem. moze se i pogresiti i nekad ne znati a Dejan neka edukuje ali neka nekune! pisanje mu bolje ide. a za politicke stavove? nek se uclani u stranku i kandiduje. lako je pametovati po kolumnama.

  • Jelena Kostić

    00:55 // 15. 1. 2010.

    S obzirom da se ovde radilo o čistom nesporazumu (koji je nastao zbog nepotpunih informacija koje su bile objavljene na više mesta, a na koje se LDP pozvao), predstavnici GrO LDP Niš su pozvali Dejana Stojiljkovića, izvinili se i objasnili da nije postojala loša namera.
    Takođe, poslato je i saopštenje koje je objavljeno u Politici, u kome je objašnjeno kako je došlo do greške i nesporazuma i gde su se ljudi iz niškog LDP-a izvinili novinaru, listu Politika, Fondu Miloš Crnjanski i piscu Dejanu Stojiljkoviću.
    Mislim da su ljudi iz LDP-a ispali korektni, što se za Dejana Stojiljkovića ne bi moglo reći jer nigde nisam videla ni čula da se dotični izvinjava LDP-u zbog neistina iznetih u ovom tekstu.
    A što se teksta tiče, slažem se da je jasno politički obojen i arogantan.

  • Dejan Stojiljković

    21:26 // 23. 1. 2010.

    Ovaj tekst je izvorno objavljen na sajtu www.niscafe.com PRE susreta sa čelnicima niškog LDP-a i on je bio i jedan od povoda za taj susret.

    Što se izvinjavanja tiče, ne pada mi napamet da se bilo kom izvinjavam - naročito ne političarima. Naprotiv, oni bi trebali svakodnevno da se izvinjavaju građanima što je Niš postao zapuštena palanka a ne grad.

    Tekst jeste politički obojen u smislu da sam jedan od onih u Srbiji (99% stanovništva) kojima je muka od politike i političara.

    A što se tiče aragancije... E, pa znate kako... Najargonantiji su poslednjih godina bili oni koji su upropastili ovaj grad pa bih vas zamolio da meni, koji je dosta toga učinio na promociji Niša u poslednje vreme, dozvolite malo te iste argonacije.

    Nadam se da sam bar toliko zaslužio?

  • Jelena Kostić

    11:41 // 27. 1. 2010.

    Nije tekst bio povod, nego saznanje da je došlo do greške i želja da se ona ispravi.

    I nije važno kome se upućuje izvinjenje već je važna spremnost čoveka da prizna sopstvenu grešku. Vi očigledno niste spremni, iako ste pogrešili...

    A čini mi se da Vam je muka samo od nekih političara, dok su Vam drugi dragi i bliski.

    Što se arogancije tiče, mislim da ipak treba još malo sačekati i da jedna dobra knjiga i jedna nagrada nisu dovoljne za toliku količinu iste...

  • Dejan Stojiljković

    00:15 // 28. 1. 2010.

    Očigledno je da sam ja pogrešio zato što sam se uopšte osvrtao na bilo kakve komentare od strane pojedinih ovde u Nišu. Pogledajte lepo novu kolumnu gospodina Blagojevića, jasno je - sve vam se može oprostiti sem uspeha.

    Ono, jes' vala, jeste jedna knjiga i jedna nagrada, nije to ništa posebno, dešava se to Nišu svakog dana, pa čemu arogancija? Ona je ionako rezervisana za stranačke liderčiće što primaju instrukcije iz centrale u Beogradu. Mrvice koje nam oni donesu sa republičkog stola više vrede od stotinu knjiga i desetine muzičkih festivala. Mada, meni nije nit prva knjiga nit prva nagrada... ali što bi se vi i vama slični opterećivali takvim sitnicama? Važno je biti dobar vojnik sopstvene partije, zar ne? Pa s tim u vezi i ove vaše reakcije... Sutra ćete promeniti boju i stranku pa će vam taj isti LDP možda postati mrzak, onda ćete možda tvrditi da sam čak i ja bio u pravu. Nikad se ne zna...

    Jedno je sigurno, našli ste pogrešno mesto da zastupate svoje partijske interese.

    Meni je svejedno. Stranački sam neopredeljen pa sa svima mogu jednako, ni po babu, ni po stričevima, nego onako kako jeste.

  • Jelena Kostić

    00:33 // 29. 1. 2010.

    Ako pažljivo pogledate ovu našu prepisku, videćete da ja politiku ni jednom rečju nisam spomenula. Naime, vi ste taj koji prebacuje temu na politiku i političare. Ja sam govorila o ljudskom gestu izvinjenja, a LDP sam pomenula samo kao jednog od aktera događaja.

    Ponoviću: ljudi su pogrešili, uvideli grešku, pozvali Vas, izvinili se i objasnili da nije postojala loša namera. Zbog toga smatram da i Vi njima dugujete izvinjenje nakon otrovnih reči iznetih u ovom tekstu, jer naprosto nisu istina.

    A volela bih da mi objasnite kako neko može u isto vreme da bude i desničar (www.niscafe.com) i apolitičan?

    "Desnicom se smatra onaj deo spektra POLITIČKE MISLI I IDEJA, koji je povezan za konzervativizmom, klasičnim ekonomskim liberalizmom, religijskom desnicom, nacionalizmom."

    Evo, ja ću, iako sam po političkom opredeljenju liberal i desničarske ideje su mi neshvatljive i strane, reći da sam pročitala Vašu knjigu i da mi se dopala, jer to nema veze jedno s drugim, a Vi, iako Vam se politika LDP-a ne dopada, priznajte da niko nije imao nameru da Vama podmeće nogu, već se radilo o grešci i nesporazumu.

    Vi ste na potezu!

  • Dejan Stojiljković

    21:18 // 30. 1. 2010.

    Ne znam ko vas je ovlastio da budete drveni advokat lokalnog odbora LDP-a, ali verujte mi, ti ljudi mogu i bez vas. A pošto ne bi bilo korektno sa moje strane da iznosim u javnost šta sam to razgovarao sa gospodinom Jelenkovićem i ostalima, bojim se da ćete biti uskraćeni za moj odgovor glede toga. Osim toga, koliko vidim, vi ste očigledno simpatizer ili član LDP-a pa lepo pitajte svoje stranačke lidere za detalje. Jedno je sigurno, ljudi su uvideli grešku i sve je izglađeno još pre više od dva meseca. I nisu tražili nikakvo izvinjenje sa moje strane.

    E, sad, odjednom se pojavljujete vi, sa višemesečnim zakašnjenjem, da tražite nekakvo izvinjenje koje oni sami nisu tražili? Logično pitanje jeste: Ko je vama dao za pravo da to radite u tuđe ime?

    Očigledno je da su vaše simpatije na strani te stranke, ali postoji normalan način da ih iskažete. A to se najbolje radi na biračkom mestu. Jeste, baš tamo gde ja glasam za svoje "desničare". Tako može da se istovremeno bude "desničar" i apolitičan. Ja sam apolitičan u svojim javnim nastupima i dok pišem svoje knjige, jer ne želim da delim svoje čitaoce na leve, desne i centar. A političan sam kad uđem na biračko mesto. Meni je tako logično. Sem što sam pisac, ja sam i građanin ove zemlje, a dužnost građana je, između ostalog da bira svoje predstavnike u vlasti.

    Što se mog teksta tiče, on jeste pun otrovnih reči i biće ih još, nemojte da se brinete. Svakom prema zasluzi. Mi Nišlije znamo da kažemo: "Koj si šta traži, toj si i dobije." Vidim i da pominjete kako u njemu ima nekih "neistina". Na šta ste tačno mislili? I ovoga puta, molim vas, iznesite i neki argument, batalite tu dnevnopolitičku demagogiju. Imamo je dovoljno na Drugom dnevniku. I na sastancima političkih partija.

  • Nikola

    11:48 // 31. 1. 2010.

    Slazem se sa Dejanom iako ga svi kude jer je tekst politicki. Ovoga puta je to bio LDP, sledeci put ce biti ko zna ko, ali je sve ostal istina. Nikoga u Nisu nije briga za kulturu i mnoge druge stvari, vec samo za novac nista drugo.

    Juce su me zaustavili novinari, ne znam koje televizije, i pitali sta mislim o kulturi u Nisu. Prosto nisam znao sta da kazem. Kojoj kulturu ? Par predstava mesecno i to je kultura u Nisu, nema simofonijskih koncerata, bioskopi zatvoreni, u galerije slika niko ne ulazi. Jedino sto mi je palo na pamet da kazem je, kultura je za mene skidanje filmova i muzike sa interneta i uzivanje u njima u svom stanu, ali sam se ipak odlucio da to ne izgovorim javno.

    Pozdrav Dejanu.

  • Dejan Stojiljković

    20:41 // 31. 1. 2010.

    Kultura u Nišu je prilično srozana i najveći krivci su za to političari i političke stranke. Svako ko se dokopa vlasti stavlja svoje ljude na razna mesta, neko ode u kabinet gradonačelnika, nekog gurnu u Medijanu, nekog postave u Vodovod i tako... E, ove što nisu u prvoj stranačkoj ligi i za njih nije bilo mesta po birnijim ustanovama i preduzećima raspodele po kulturnim institucijama. Čisto da i oni imaju di da jedu leba. Po sistemu - što manje znaš o kulturi to si kompetentniji da se njome baviš. I tako imamo to što imamo...

    Evo, lepo dotična gospođa što me ovde kritikuje kaže da su ovi iz LDP imali pogrešne infromacije, da se radi o nesporazumu, da je bio previd... Pa oni tamo u LDP imaju ceo odbor... eeeej, odbor! Znači jedno minimum desetak ljudi koji se bave kulturom i niko nije mogao da odvoji pet minuta da se detaljnije informiše o onome što će da im bude tema konferencije za štampu???? Šta bi bilo tek da su na vlasti i vode ovaj grad? Ne smem ni da pomislim! I onda izađu sa kritikom nagrade koju je jednom u 30 godina dobio baš Nišlija za roman koji se bavi istorijom Niša, i tu počnu još da pričaju o beogradizaciji!??? Usput naričući što nagrada "Stevan Sremac" nije isplaćena BEOGRAĐANINU Gatalici???? Alo, bre? To je za pomenutu gospođu Kostić "greška" i "nesporazum"? Pa to je bila jedna od najvećih blamaža ovog grada apropo kulture u poslednje dve godine.

    A mediji puni informacija, objavile sve dnevne novine, RTS, internet sajtovi, moj izdavač, Tanjug, BETA... To ti je kao da gađaš slona snajperom sa razdaljine od tri metra i ubiješ čoveka iza sebe. Mene zovu ljudi odozgo i pitaju: "Je li, bre, jesu li ovi tvoji Nišlije dole normalni?" Ne znam šta da im kažem... Ljudi iz zadužbine Miloša Crnjanskog popizdeli, pišu demantije. Prestonički novinari nam se podsmevaju kao južnjacima nesposobnim da podrže čak i nekog svog... ma, ludilo. Ja smišljam neke priče, branim ih, ne z

  • Jelena Kostić

    10:51 // 1. 2. 2010.

    Stvarno nemam odgovor na toliku količinu mržnje i arogancije. Hvala, prijatno.

  • Dejan Stojiljkovic

    10:46 // 3. 2. 2010.

    Nemate vi odgovor na postavljena pitanja... to je problem. Ovo sto sam izneo su gole cinjenice. Mozete ih lako proveriti kod svojih stranackih kolega.

    Sto se "mrznje" tice, da je ima u mojim postovima, urednistvo Juznih vesti ih svakako ne bi objavilo. Nemojte da mi imputirate stvari, nije lepo. Nikog ja ne mrzim. Narocito ne ljude iz LDP-a medju kojima ima dosta mojih prijatelja. Samo otvoreno govorim o nekim problemima ovog grada. A to sto moje reci ne navrcu vodu na stranu vama omiljene politicke partije, nije moja krivica. Budite manje politicki ostrasceni i navijacki raspolozeni a vise objektivni i videcete kako ce vam se samo kasti...

    Sad, moze vam se u tom slucaju desiti da se isclanite iz stranke ili napustite vasa politicka ubedjenja. Ali to je ponekad ume da bude posledica spoznaje fatalnih istina.

  • radoslavbubanj

    20:49 // 21. 11. 2010.

    Stvarno ostaje par neresenih pitanja,USTVARI PAR HILJADA NERESENIH PITANJA iz kulturne proslosti,sadasnjosti i buducnosti ovog naseg Nisa.. Svaki zitelj grada je iznenadjen i zbunjen komentarima takvog karaktera.Znajuci stvaralacke potencije dobitnika i laureta ove i drugih nagrada ,ovog KOSMOPOLITE I PRAVOG NISLIJE,ne polemisem sa provincijskim shvatanjima ovih pojmova,a srecan sam zbog njegovih izjasnjavanja,stavova i pogleda sta sve treba uraditi u stvaranju i to mukotrpnom, vrednosti kulturne bastine NISA.KAZEM SLEDECE>Svestan sam da odavno postoji odgovarajuca konfuzija u proceni pravih vrednosti u Srbiji i da nema svako pravo na takve strucne komentare o nacinu,vrsti i kriterijumima ya dobijanje odgovarajucih priznanja.Ja,licno sam ponosan na dobitnika ove nagrade,gospodina DEJANA STOJILJKOVICA. PS Moj aforizam na maliciozna sagledavanja je Svako ima pravo da se krece ili da bude trpno stanje glagola kretati se na niski nacin....

comments_report_caption
comments_report_notice
Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.

Naši autori

Pronađite nas na: