Južne vesti - Leskovac, Niš, Pirot, Prokuplje, Vranje - vesti iz južne Srbije

12:14, 7. 9. 2015.

| Društvo

Kontrolu odbili niški mediji koji su dobili najviše para na konkursu

Autor:M. VučićIzvor:Južne vesti
490x370-Los-signal
Ko radi u interesu građana, a ko služi politici?; foto: Flickr/Sibe Kokke

Mediji u vlasništvu porodice Radomirović, kao i TV Kopernikus i TV Zona plus, koji su dobili više od 86 odsto ukupnih sredstava iz gradskog budžeta na medijskom konkursu i koje su označene kao “bliske vlastima”, odbile su da LAF i BIRODI nadgledaju njihovo izveštavanje.

Kako se navodi u izveštaju ova dva nezavisna tela, monitoring 16 niških medija koji su dobili ukupno 51.128.200 dinara, počeo je od od 1. septembra i trebalo bi da utvrdi da li mediji izveštavaju u javnom interesu, ali i da spreči proizvodnju propagandnog i promotivnog programa.

Međutim, na to nije pristala polovina medija koje je, kažu, Savet za borbu protiv korupcije označio kao medije koji su vlasnički, finansijski ili uređivački bliski vlastima.

U pitanju su "Belami" televizija, "Belami" radio, "Belami" internet portal i "Narodne novine" u vlasništvu porodice Radomirović, koji su na konkursu dobili ukupno 31.486.000 dinara (skoro 62 odsto ukupnih sredstava), TV “Zona Plus”, kojoj je odobreno 8.152.200 dinara i TV “Kopernikus”, koja je dobila 4.500.000 dinara - kažu iz LAF-a i BIRODI-ja.

800x600-pinokio Niški mediji pod kontrolom vlasti; Flickr/Gigi IbrahimOsim njih, dodaju, odbili su da učestvuju i Agencija “Petar Pan 018” i "Informativni portal Grada Niša Niške vesti", kojima je odobreno ukupno 1.300.000 dinara, a u čijim su projektima ključni učesnici “urednik informativnog programa na Televiziji "Zona Plus" i autor emisije “Danas” na toj istoj televiziji”.

Kako kažu, TV “Zona Plus” je jedini medij koji je obrazložio svoje odbijanje da učestvuje u monitoringu, navodeći da su “instrument i metodologija nedovoljno jasni i precizni a pritom i zahtevni za novinare”, što LAF i BIRODI odbacuju. 

Monitoring se naslanja na modele  modele koji postoje u medijski razvijenim državama, i da su ga osmislili su ga stručnjaci sa iskustvom u medijskom praćenju načina izveštavanja - kažu u saopštenju. 

Međutim, iz TV "Zona Plus" kažu da nisu odbili da učestvuju već su sugerisali LAF-u da izmeni metodološke nedostatke kako bi monitoring "dobio rejting kakav zaslužuje". 

Naše sugestije koje idu u prilog podizanju kvaliteta predloženog monitoringa očigledno nisu ni razmatrane, već smo odmah dobili „etiketu“ medija koji ne želi da položi račune građanima, što odbacujemo sa indignacijom - kažu u ovoj televiziji.


Ko je pristao na nadgledanje?

U ovim telima kažu da je na monitoring pristalo 8 medija i medijskih organizacija - internet portali “Južne vesti” i “Građanin”, “City radio” i “City onlajn radio”, novinska agencija “Beta”, akademski list “Pressing”, internet portal na romskom jeziku “Roma World” i TV produkcija “Naša sela”. Njih osam je, međutim, na konkursu dobilo ukupno 5.690.000 dinara, što je oko 11 odsto.

Ovi mediji su svojom odlukom pokazali da razumeju šta je javni interes u medijskoj sferi, transperentnost kao preduslov svake regularnosti i odgovornost prema građanima koji ih na ovaj način finansiraju - kažu u LAF-u i BIRODI-ju.


Ko radi za građane a ko služi politici?

U ovim telima objašnjavaju da je ideja monitoringa da se utvrdi koliko mediji ostvaruju javni interes i da se prate relevantnost tema, akteri, izvori, žanrovi, diskurs izveštavanja, ali i unutrašnji i spoljašnji uticaj na rad medija.

Monitoring bi trebalo da doprinese sprečavanju proizvodnje promotivnog, propagandnog i nerelevatnog medijskog sadržaja koji je u suprotnosti sa pravilima struke i njenim etičkim standardima - dodaju oni.

Kako kažu, nadgledanjem bi takođe trebalo da se napravi granica između dobrih medijskih profesionalaca i onih koji to nisu, kao i da posluži kao mehanizam za zaštitu kvalitetnih novinara.

Podsetimo, nedavno završeni konkurs za medije su brojna udruženja građana, mediji, ali i nezavisna tela (LAF) ocenili kao sporan zbog načina na koji je podeljen novac i tražili njegovo poništavanje.

Podeli sa prijateljima
Komentari
Poslednji komentari
  • shaft

    18:38 // 7. 9. 2015.

    Zar je bilo optimista,koji su mislili da ce biti drugacije?Naprotiv,ovi poslusnici iz Zone,jos i poentiraju!Jedina ,koja je ostala realna je Dusica Dejic i donele Mika Tambura,ali jos nakratko.

  • minimalac

    15:18 // 7. 9. 2015.

    U Srbiji je najteze zaraditi 20 000 dinara! Milioni se dobijaju po partijskoj liniji, nazalost... Na srecu, izbori su pred nama!

  • sve je isto

    15:15 // 7. 9. 2015.

    Mezimci danasnjih politikanata idu putem nekadasnje tv5... mnogi novinari su i iz te kuce, DOKLE obraz djon?!

    • CVETKO prvi

      19:10 // 7. 9. 2015.

      @sve je isto :
      Dok se ne izliže !

Pošalji komentar:

Vaš komentar će biti objavljen po odobrenju od strane administratora.

Vaš komentar je uspešno poslat i biće objavljen nakon što ga odobri neko od naših administratora.

Ukoliko želite da Vaš komentar bude odmah objavljen, možete se prijaviti preko svog Google, Facebook, Twitter ili Yahoo naloga.

Došlo je do greške pri dodavanju komentara
Preostalo ti je 400 karaktera

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija Južnih vesti zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne – skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije kao i bilo kakvu pretnju, uvredu, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.

Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. Južne vesti nemaju nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje.

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Južnih vesti.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Južnih vesti se možete obratiti ovde: admin {at} juznevesti {dot} com.